Înțelegerea de către adulți a presiunii pe care rețelele de socializare o pun asupra copiilor poate fi dificilă, iar ca rezultat, unele fete simt că nu pot vorbi cu părinții despre cum se simt în mediul online. Conform unui studiu realizat în România de Dove la începutul anului 2021, una din trei fete cu încredere în sine scăzută spune că părinții nu înțeleg presiunea de a arăta perfect pe rețelele de socializare. Din cauza stereotipurilor de frumusețe nerealiste promovate în social media, 74% dintre fetele cu încredere de sine scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba felul în care arată în poze, iar mai mult de jumătate dintre fete folosesc filtre pentru a le face „să arate mai bine”.
Pentru a pune la dispoziție părinților instrumentele necesare pentru a-i învăța pe copii să aibă un comportament sănătos în mediul online în condițiile unei presiuni constante aduse de promovarea în social media a unor stereotipuri de frumusețe nerealistă, Dove a creat Ghidul despre Încrederea în sine și Social Media. Acesta poate fi consultat și descărcat gratuit pe site-ul Dove.ro: https://www.dove.com/ro/încredere. Prin intermediul său, adulții pot învăța cum să ajute și să susțină tinerii pentru a depăși lipsa de încredere în propriul corp, care le poate afecta sănătatea, prieteniile și chiar performanțele școlare ale acestora.
„Faptul că fetele încep de la 11 ani să își modifice imaginile pentru a arăta cât mai asemănător cu prietenii, celebritățile sau influencerii cu care se compară pe internet trebuie să ne dea de gândit. Credem că părinții și adulții, în general, dacă au la îndemână informațiile și instrumentele necesare, pot înțelege mai bine presiunea pe care o resimt tinerii în social media. Cu ajutorul noului ghid educațional părinții își pot sprijini copiii să folosească rețelele de socializare din perspectiva unor spații pozitive și creative, în care își pot exprima liber propria identitate, evitând folosirea acestora ca surse de validare și anxietate.”, declară Andreea Dicu, Brand Manager Dove, România.
Pentru a atrage atenția asupra acestui fenomen deja îngrijorător, Dove a lansat filmul “Povestea nespusă a unui Selfie”, care prezintă adevărata fața a selfie-urilor prezente în mediul online. Acesta surprinde toate emoțiile și pașii parcurși pentru a ajunge la selfie-ul perfect, de la idee până la postare, în condițiile în care instrumentele de editare, cândva disponibile doar profesioniștilor, sunt acum la îndemâna tuturor.
„Într-o lume înconjurată de filtre și de standarde nerealiste de frumusețe, unde aplicațiile de editare și retușare foto sunt la dispoziția oricui printr-o simplă apăsare de buton, este necesar să discutăm cu copiii noștri despre cum pot folosi în mod creativ și pozitiv social media. Există o corelație directă între presiunea pusă de social media și încrederea de sine scăzută a tinerilor, și cred că e și datoria noastră, a brandurilor, să îî ajutăm să învețe cum să se dezvolte, să-și construiască încrederea în sine și să devină cea mai bună versiune a lor.” declară Maria Dumitrescu, Senior Brand Manager Dove, România.
Toate aceste acțiuni vin în completarea programului educațional Dove „Ai încredere în tine”, program implementat la nivel global din 2004, și începând din acest an și în România. Programul a fost dezvoltat de Dove pentru a se asigura că generația următoare crește bucurându-se de o relație pozitivă cu felul în care arată și pentru a-i ajuta pe adolescenți să-și atingă potențialul maxim, să își consolideze încrederea în propriul corp și stima de sine. În cei 16 ani de activitate, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 142 de țări. Din primele luni ale anului, peste 1.500 de elevi ai mai multor școli și licee din România au beneficiat de ateliere despre consolidarea încrederii în sine, iar până la finele anului, Dove își dorește să ajungă la 10.000 de tineri din România.
Programul Dove – Ai încredere în tine conține ghiduri de activitate și articole menite să-i ajute pe părinți să abordeze subiecte delicate, cum ar fi bullyingul sau neîncrederea în propriul corp; sesiuni care pot fi predate la școală, în orele de dirigenție, pentru consolidarea încrederii de sine, precum și activități educaționale dedicate mentorilor și liderilor ai asociațiilor de tineret. Materialele sunt disponibile și pot fi descărcate pe de https://www.dove.com/ro/încredere.
* * *
Despre Programul Educațional “Dove – Ai încredere în tine”
Proiectul educațional Dove – Ai încredere în tine a luat naștere în 2004, pentru a se asigura că generația următoare crește bucurându-se de o relație pozitivă cu felul în care arată și pentru a-i ajuta pe adolescenți să-și atingă potențialul maxim, să își sporească încrederea în propriul corp și stima de sine. În cei 16 ani de activitate, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 142 de țări și începând cu anul 2021, este implementat și în România. Din primele luni ale anului, peste 1.500 de elevi ai mai multor școli și licee din țară au beneficiat de ateliere despre consolidarea încrederii în sine, iar până la finele anului, Dove își dorește să ajungă la 10.000 de tineri din România.
Programul Dove – Ai încredere în tine conține ghiduri de activitate și articole menite să-i ajute pe părinți să abordeze subiecte delicate, cum ar fi bullyingul, neîncrederea în propriul corp; sesiuni care pot fi predate la școală, în orele de dirigenție, pentru consolidarea încrederii de sine, precum și activități educaționale dedicate mentorilor și liderilor ai asociațiilor de tineret. Materialele sunt disponibile și pot fi descărcate pe de https://www.dove.com/ro/incredereintine.html
Despre Unilever South Central Europe
Unilever urmăreşte crearea unui viitor mai bun, în fiecare zi. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine şi să ia ce e mai bun din viaţă, cu branduri şi servicii care sunt benefice atât pentru consumatorii noştri, cât şi pentru alţi oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări. În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova.
Despre Dove
Dove, brand aparținând companiei Unilever, este unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngrijire personală. 1 din 3 familii la nivel global folosește un produs Dove, fie că este vorba despre săpunuri, geluri de duș, deodorante sau produse de îngrijire pentru păr. Misiunea Dove este aceea de a transforma frumusețea într-o sursă de încredere, nu de anxietate. De aceea, prin toate programele Dove încearcă să susțină fetele și femeile de pretutindeni să dezvolte o relație pozitivă cu modul în care arată, ajutându-le să fie mai încrezătoare și să-și atingă potențialul maxim.
Sursa: IMAGE PR Imagine: dove.com/ro